Små ændringer kan gøre en stor forskel

Børn trives i gode fællesskaber. Landet over gør kommuner et stort arbejde for at sikre, at alle børn i dagtilbud har mulighed for at være en del af en gruppe, så de føler sig inkluderet.
Alligevel oplever mange pædagoger i daginstitutioner, at et eller flere børn i deres børnegruppe sjældent deltager i fællesskaberne med andre børn.

Byg en stærk kultur

Med en digital løsning, der bygger på netop jeres rammer og pædagogiske praksis, sikrer I stærke rammer for jeres arbejde med inklusion, så flere børn føler sig som en del af fællesskabet.
Få en løsning, der:

  • sikrer, at det pædagogiske læringsmiljø er til stede fra modtagelsen om morgenen til de sene eftermiddagstimer
  • bygger på en anerkendt pædagogisk model for kvalitativ inklusion
  • ser på miljøerne omkring barnet og ikke på barnets egne kompetencer

Udbytte

Hej forvaltning

Mange pædagoger i vuggestuer og børnehaver oplever, at et eller flere børn i deres børnegruppe går glip af udviklingsmuligheder, fordi de sjældent deltager i fællesskaberne med andre børn. Med den rette løsning sikrer I systematisk og vedholdende arbejde med inklusionsmiljøet

Hvordan skaber jeres institutioner et miljø, der inkluderer alle børn og fremmer læring?

Hvordan sikrer I, at alle kommunens børnehaver, vuggestuer og dagplejere kan rumme alle slags børn?

Med den rette løsning kan I kortlægge læringsmiljøet og få brugbar statistik, der vise jer, politikerne og forældrene, hvordan det går i institutionerne.

Udbytte

Hej institutionsleder

Vilde piger og stille drenge. Der skal være plads og rum til alle børn i institutionen. Et godt læringsmiljø er afgørende for, hvordan 'jeres' børn trives, lærer og udvikler sig. Reflektér og dokumentér, hvordan I arbejder med at udvikle et godt læringsmiljø

Fitim har en sten med i børnehaven efter sommerferien. Han fandt den på stranden i sin ferie. Heldigvis er hans yndlingspædagog på arbejde.

Fitim fisker stenen op ad lommen og vise den til hende. De taler om, hvor han fandt den, og hvordan stenen føles i hånden.

Pædagogen er med til at forme Fitims læringsmiljø, ligesom tusindvis af andre pædagoger landet over.

Hver dag arbejder institutioner på at udvikle læringsmiljøet. Med en digital løsning får I dokumentationen og overblikket med.

Fakta

Fordele for forvaltningen

  • Datadrevet udvikling af det pædagogiske miljø
  • Indblik i hver institutions arbejde med inklusion
  • Datadrevet ledelse

Fordele for institutionslederen

  • Overblik over hele gruppens trivsel
  • Børneperspektivet bliver systematisk indarbejdet
  • Læringsbegreber, der understøtter børns kropslige, motoriske, sociale, følelsesmæssige og kognitive læring
  • En løsning, der er skabt på baggrund af ph.d. Rasmus Alenkærs IC3 model

Kontakt

Brug dit hjerte som telefon. Eller udfyld felterne her, så vender vi fluks tilbage med vores overvejelser om børnesyn, børnefællesskaber, leg, dannelse, læring og læringsmiljø. Et godt pædagogisk fundament.

Maria Vittov Schønemann

Salgschef

+45 29 89 00 60

mvs@infoba.dk

Jeg holder af at flytte mennesker

Allerede som ung fandt Maria Vittov Schønemann magien i at motivere andre mennesker. Som tidligere elitegymnast trænede hun i en årrække børn på et konkurrencehold. Som voksen har hun en lang karriere som salgschef i it-virksomheder bag sig.

”Det er dét, mit arbejde går ud på: Jeg flytter mennesker mentalt fra ét sted til et andet. Og i den proces tilføjer jeg digitale værktøjer og løsninger, der giver de mennesker værdi”, siger hun.

”Vi har et supergodt samarbejde med INFOBA. Jeg møder stor velvillighed og forståelse for vores praksis. INFOBA er med til at hjælpe pædagogikken på vej, så vi kan blive endnu bedre til det arbejde, vi skal. Og sådan skal det være.”

Henrik Boman / områdeleder i Gladsaxe kommune

Ja tak, jeg ønsker at booke en demo

Udfyld dine kontaktoplysninger, og vi vil komme tilbage til dig med forslag til tid til et møde.

  • Ved at registrere dig bekræfter du, at du accepterer lagring og behandling af dine personlige data af INFOBA som beskrevet i fortrolighedspolitikken.

Relateret

Find lignende løsninger

Børns trivsel - Sådan arbejder du med tidlig opsporing af trivsel.

Trivsel

Skab bedre trivsel i daginstitutionerne

Pædagog og børn, SMTTE

SMTTE og Analysesol

Få analyser der stråler som en sol

Skab den gode relation i dagtilbud

Relationsanalyse

Bliv en del af flokken