Små ændringer kan gøre en stor forskel
Børn trives i gode fællesskaber. Landet over gør kommuner et stort arbejde for at sikre, at alle børn i dagtilbud har mulighed for at være en del af en gruppe, så de føler sig inkluderet.
Alligevel oplever mange pædagoger i daginstitutioner, at et eller flere børn i deres børnegruppe sjældent deltager i fællesskaberne med andre børn.
Byg en stærk kultur
Med en digital løsning, der bygger på netop jeres rammer og pædagogiske praksis, sikrer I stærke rammer for jeres arbejde med inklusion, så flere børn føler sig som en del af fællesskabet.
Få en løsning, der:
- sikrer, at det pædagogiske læringsmiljø er til stede fra modtagelsen om morgenen til de sene eftermiddagstimer
- bygger på en anerkendt pædagogisk model for kvalitativ inklusion
- ser på miljøerne omkring barnet og ikke på barnets egne kompetencer
Udbytte
Hej forvaltning
Mange pædagoger i vuggestuer og børnehaver oplever, at et eller flere børn i deres børnegruppe går glip af udviklingsmuligheder, fordi de sjældent deltager i fællesskaberne med andre børn. Med den rette løsning sikrer I systematisk og vedholdende arbejde med inklusionsmiljøet
Hvordan skaber jeres institutioner et miljø, der inkluderer alle børn og fremmer læring?
Hvordan sikrer I, at alle kommunens børnehaver, vuggestuer og dagplejere kan rumme alle slags børn?
Med den rette løsning kan I kortlægge læringsmiljøet og få brugbar statistik, der vise jer, politikerne og forældrene, hvordan det går i institutionerne.
Udbytte
Hej institutionsleder
Vilde piger og stille drenge. Der skal være plads og rum til alle børn i institutionen. Et godt læringsmiljø er afgørende for, hvordan 'jeres' børn trives, lærer og udvikler sig. Reflektér og dokumentér, hvordan I arbejder med at udvikle et godt læringsmiljø
Fitim har en sten med i børnehaven efter sommerferien. Han fandt den på stranden i sin ferie. Heldigvis er hans yndlingspædagog på arbejde.
Fitim fisker stenen op ad lommen og vise den til hende. De taler om, hvor han fandt den, og hvordan stenen føles i hånden.
Pædagogen er med til at forme Fitims læringsmiljø, ligesom tusindvis af andre pædagoger landet over.
Hver dag arbejder institutioner på at udvikle læringsmiljøet. Med en digital løsning får I dokumentationen og overblikket med.
Fakta
Fordele for forvaltningen
- Datadrevet udvikling af det pædagogiske miljø
- Indblik i hver institutions arbejde med inklusion
- Datadrevet ledelse
Fordele for institutionslederen
- Overblik over hele gruppens trivsel
- Børneperspektivet bliver systematisk indarbejdet
- Læringsbegreber, der understøtter børns kropslige, motoriske, sociale, følelsesmæssige og kognitive læring
- En løsning, der er skabt på baggrund af ph.d. Rasmus Alenkærs IC3 model
Kontakt
Brug dit hjerte som telefon. Eller udfyld felterne her, så vender vi fluks tilbage med vores overvejelser om børnesyn, børnefællesskaber, leg, dannelse, læring og læringsmiljø. Et godt pædagogisk fundament.
Caroline Corfitz Mather
MARKETING OG SALGSKONSULENT
+45 29 89 00 60
ccm@infoba.dk
Jeg bruger min viden om kommunikation
Når Caroline Corfitz Mather tager telefonen, får du et forståeligt og fyldestgørende svar på dit spørgsmål. Caroline er struktureret, ansvarsfuld og flittig. Og brænder hun for at bruge sin teoretiske viden om kommunikation og markedsføring i praksis. Caroline er bachelor i Interkulturel Markedskommunikation fra CBS. Nu bruger hun sin viden hos INFOBA, hvor tryller bogstaver og gode idéer om til farverige tekster og kampagner.
”Vi har et supergodt samarbejde med INFOBA. Jeg møder stor velvillighed og forståelse for vores praksis. INFOBA er med til at hjælpe pædagogikken på vej, så vi kan blive endnu bedre til det arbejde, vi skal. Og sådan skal det være.”
Ja tak, jeg ønsker at booke en demo
Udfyld dine kontaktoplysninger, og vi vil komme tilbage til dig med forslag til tid til et møde.
Relateret
Find lignende løsninger
SMTTE
Saml alle trådene omkring hvert barn
Trivsel
Skab bedre trivsel i daginstitutionerne
Analysesol
Få analyser der stråler som en sol