ACB… eller ABC…?

Hvert tiende barn snubler så meget over bogstaverne, at de har brug for en særlig indsats.
Mange af dem putter sig, og deres udfordringer bliver opdaget for sent. Med en læselog kan du spore alle børn med læse- og skrivevanskeligheder og hjælpe dem videre fra A til Å med en samlet og kontinuerlig indsats fra lærere, forældre, læsevejledere og konsulenter.

Vedholdende indsats fra første til sidste skoledag

Hvis en elev skifter skole, får ny dansklærer eller oplever lange perioder med vikarer, kan væsentlig viden gå tabt. Det er vigtigt, at al viden om elevens færdigheder er tilgængelig ét centralt sted, som fagpersoner kan tilgå, når det er relevant.

Læseloggen:

  • Samler oplysninger om elevers læse-skrive- og staveudvikling ét sted
  • Øger samarbejder mellem lærere og fagspecialister på tværs af områder
  • Giver overblik over alle små skridt på vej til at blive en bedre læser, skriver og staver

Udbytte

Hej forvaltning

Overblik og fremskridt samlet et sted

Lavt selvværd og ingen ungdomsuddannelse. Elever kan være gode til at afkode skrift, men have svært ved at forstå det, de læser. Og de kan være gode til at læse, men stave som en mratekkærb (brækket arm).

Med en Læselog samler I alle indsatser ét sted. Dermed kan en ny lærer, pædagog eller læsevejleder fortsætte arbejdet dér, hvor den forrige stoppede.

Udbytte

Hej skoleleder

Få bedre læsere med Læselog

Hvor ligger de gamle testresultater? Og hvilken metode brugte de i elevens tidligere skole? Læse- og skrivevanskeligheder er den mest udbredte barriere for læring og kan få alvorlige konsekvenser for et barns udvikling.

Med en Læselog kan I følge alle de små skridt, eleven har taget med hjælp fra fagpersoner, så I ved præcist, hvor I bør sætte ind.

Fakta

Fordele for forvaltningen

  • Ét samlet overblik over indsatser på tværs af skoler og faggrupper
  • Dokumenteret sammenhængende indsats
  • Brugervenligt digitalt redskab, der passer med andre it-systemer

Fordele for skolelederen

  • Udviklet af anerkendt læsevejleder
  • Samlet dokumentation over indsatser
  • Ingen elever falder ned mellem to stole eller flere skoler

Kontakt

Brug dit hjerte som telefon. Eller udfyld felterne her, så vender vi fluks tilbage.

Torben Væring

Produktchef

+45 26 24 06 16

Vi kan udrette så meget med it

Måske det hele begyndte, da Torben Væring prøvede faget elektronik i 7. klasse. Måske det var, da han blev ingeniør. Eller da han for over ti år siden fik en idé i sin søns daginstitution til et digitalt redskab, der gjorde pædagogernes hverdag nemmere. I dag er den digitale legekasse fuld af løsninger.

”Det, man kan udrette med it, det er helt vildt. Jeg elsker, når en kommune eller institution prøver vores løsninger og siger: ’Hold op, hvor er det smart!’ Det kan jeg leve længe på.”

”Den digitale læselog giver et overblik, så vi kan følge rigtig godt med i det enkelte barns udvikling. Også de kritiske faktorer for, at den enkelte udvikler læsning. Læseloggen viser, hvilke færdigheder og kompetencer, der er de næste skridt, vi skal arbejde med hos det pågældende barn. Den viser, hvad næste mål kunne være.”

Lillian Klit Byrialsen / læringskonsulent i Norddjurs Kommune

Ja tak, jeg ønsker at booke en demo

Udfyld dine kontaktoplysninger, og vi vil komme tilbage til dig med forslag til tid til et møde.

  • Ved at registrere dig bekræfter du, at du accepterer lagring og behandling af dine personlige data af INFOBA som beskrevet i fortrolighedspolitikken.

Relateret

Find lignende løsninger

Mød os på Danmarks Læringsfestival

Vi inviterer til foredrag med professor Per Schultz Jørgensen

Sangleg, pædagogisk læreplan

Pædagogisk læreplan

Fra læreplan til legeplan

Børn bag efterårsblade, PPR

PPR

Håndtér alle indberetninger sikkert og vedholdende.