Mål med MIO - det eneste redskab på markedet
Der sad to katte på et bord. Og hvis der sad flere, er det betryggende at vide, at lille Anders og Aya efterhånden lærer at tælle dem. Ligesom det er rart at kunne dokumentere, at pædagogerne i kommunens dagtilbud arbejder systematisk med læreplanstemaet om natur, udeliv og science, som matematisk opmærksomhed er en del af.
Natur og udeliv
I behøver ikke tage ud til skov og strand. Mindre kan også gøre det, blot barnet føler glæde ved og motivation for at være opmærksom på former, figurer, tal og andre finurligheder i naturen.
Med MIO får I ifølge Danmarks Evalueringsinstitut det bedste og eneste måleredskab, der kan give jer et helhedsorienteret billede af hvert barns udvikling indenfor matematisk opmærksomhed.
I får blandt andet:
- Meningsfuld måling, der giver værdi
- Overblik
- Mulighed for at forebygge på et tidligt tidspunkt

Download e-bogen: "Pædagogiske måleredskaber"
Denne e-bog er skrevet til dig, der brænder for børn. Dig der arbejder for, at vores børn kan gå i så gode dagtilbud som muligt, så de trives, lærer, udvikler sig og dannes, mens de tager deres første, vaklende skridt i livet.
Udbytte
Hej forvaltning
Hvor godt lever I op til læreplanstemaet om natur, udeliv og science? Måler I jeres fremskridt? Med MIO kan I observere og vurdere børns matematiske opmærksomhed
Matematisk opmærksomhed er en del af læreplanstemaet om natur, udeliv og science i den nye dagtilbudslov. Pædagogerne skal hjælpe børnene med at blive stadig mere opmærksomme på tal, mønstre og logiske slutninger.
Den følelsesmæssige og relationsmæssige side af matematikken er meget betydningsfuld for barnets udvikling. Ifølge Danmarks Evalueringsinstituts rapport om måleredskaber i dagtilbud er MIO det eneste redskab på markedet til at måle børnenes udvikling i forhold til matematisk sprog, talrækken, antal, logiske slutninger, former og mønstre.
Udbytte
Hej institutionsleder
Hjælp børnene med at blive stadig mere opmærksomme på tal, mønstre og logiske slutninger med en digital udgave af det populære papirskema MIO fra Special-pædagogisk Forlag
Når Anders, Aya og deres legekammerater øver sig på at veje fuglefrø op og tælle, hvor mange fugle, der flyver hen til foderbrættet for at spise, så understøtter aktiviteten den naturfaglige dannelse i dagtilbud, som er en del af dagtilbudsloven.
Der er mange dimensioner i matematik. Fra at løse problemet med at putte figurer i puttekassen til at hente flere gafler, når der er for få på bordet og pege på den store kasse isvafler for at få mere is. Ræsonnement, former, mønstre, problembehandling og størrelser og antal.
Der er meget at måle. MIO hjælper dig hele vejen rundt.
Fakta
Fordele for forvaltningen
- Målbar pædagogik med læreplanstema
- Dokumentérbar indsats
- Statistikmodul
Fordele for institutionslederen
- Resultater formidles visuelt i cirkelskema
- Identificerer børn med forsinket matematisk udvikling
- Automatisk reminder om at observere og registrere alle børn
Kontakt
Brug dit hjerte som telefon. Eller udfyld felterne her, så vender vi fluks tilbage.


Torben Væring
Produktchef
+45 26 24 06 16
Vi kan udrette så meget med it
Måske det hele begyndte, da Torben Væring prøvede faget elektronik i 7. klasse. Måske det var, da han blev ingeniør. Eller da han for over ti år siden fik en idé til et digitalt redskab til sin søns daginstitution, så pædagogernes hverdag blev nemmere. I dag er den digitale legekasse fuld af løsninger.
”Det, man kan udrette med it, det er helt vildt. Jeg elsker, når en kommune eller institution prøver vores løsninger og siger: ’Hold op, hvor er det smart!’ Det kan jeg leve længe på.”
”Danske afprøvninger finder, at pædagoger opfatter redskabet som let tilgængeligt og overskueligt. Statistiske analyser understøtter, at redskabet måler det, som det har til hensigt at måle”
Ja tak, jeg ønsker at booke en demo
Udfyld dine kontaktoplysninger, og vi vil komme tilbage til dig med forslag til tid til et møde.