Målrettet motorisk udvikling

Al indlæring sker med og igennem kroppen. Hvis motorikken halter, kan det få store konsekvenser for andre områder. Sproget kan slå knuder og barnet sakke bagud i legen.

Rundt regnet hvert tredje barn har motoriske udfordringer. Jo tidligere pædagogerne opdager, at et barn har motoriske udfordringer, jo bedre. Pædagogerne bruger TrasMo til at sikre overblik, sammenhæng og ensartet registrering af hvert barns udvikling af sansemotoriske færdigheder.

Få visuelt indblik i pædagogernes faglighed

Gennem data får I lettere og bedre adgang til al den viden og information, der ligger gemt i pædagogernes arbejde. Det er data, I kan bruge til at planlægge og prioritere ressourcer, ligesom I får mulighed for at trække data til bedre statistik og dokumentation.

Den digitale udgave af TrasMo:

  • gør det nemt at starte og følge registreringer
  • skaber et visuelt overblik over hvert enkelt barn og institutionen
  • letter planlægning

Udbytte

For forvaltningen

Observér, registrér og dokumentér. Pædagogerne iagttager børnene for at sikre, at de udvikler sig motorisk aldersvarende. Skift papiret ud med en digital løsning, så når I flere børn på kortere tid

Der er guld at hente i den digitale version af det populære og anerkendte papirskema TrasMo, som mange pædagoger allerede kender og anvender.

Med en digital løsning kan personalet gå mere målrettet og systematisk til værks og finde de børn, der har brug for en hjælpende hånd.
Dermed kan I allokere ressourcer dér, hvor de har størst effekt.

Skemaerne bliver aldrig væk, og de opbevares sikkert bag lås og slå i den digitale sky.

Udbytte

For institutionslederen

Pædagoger elsker nærværet med børnene. Ved at bruge en digital løsning til at registrere alle børns sansemotoriske færdigheder, får I mere tid til børnene.

Tungen sidder skævt i munden og koncentrationen sitrer ud af pege- og tommelfinger, mens barnet møjsommeligt udvælger en perle og sætter den på perlepladen. Ved siden af sidder pædagogen og iagttager, om pincetgrebet er aldersvarende. Er barnet på rette vej?

INFOBA TrasMo – Tidlig Registrering af Sansemotoriske Færdigheder – er en digital udgave af det populære papirskema, som pædagoger bruger til at observere, om børnene udvikler sig sansemotorisk aldersvarende.

Fakta

Fordele for forvaltningen

  • Understøtter kommunens pædagogiske mål
  • Opsporer børn, der har brug for særlig støtte
  • Gør det muligt at følge kvaliteten i et tilbud over tid eller på tværs af dagtilbud

Fordele for institutionslederen

  • Forældre opdager den faglige mening med aktiviteter
  • Visuelt overblik over hvert barns udvikling
  • Nemt at afkode børnenes udvikling

Kontakt

Brug dit hjerte som telefon. Eller udfyld felterne her, så vender vi fluks tilbage

Maria Vittov Schønemann

Salgschef

+45 29 89 00 60

mvs@infoba.dk

Jeg holder af at flytte mennesker

Allerede som ung fandt Maria Vittov Schønemann magien i at motivere andre mennesker. Som tidligere elitegymnast trænede hun i en årrække børn på et konkurrencehold. Som voksen har hun en lang karriere som salgschef i it-virksomheder bag sig.

”Det er dét, mit arbejde går ud på: Jeg flytter mennesker mentalt fra ét sted til et andet. Og i den proces tilføjer jeg digitale værktøjer og løsninger, der giver de mennesker værdi”, siger hun.

”I dag kan vi nå at registrere og dokumentere tre børn på den tid, vi før brugte på ét barn”.

Pædagogisk konsulent Jens Ring Christensen fra Køge Kommune om konsekvensen af, at de skiftede papirskemaer ud med den digitale udgave af TrasMo.

Ja tak, jeg ønsker at booke en demo

Udfyld dine kontaktoplysninger, og vi vil komme tilbage til dig med forslag til tid til et møde.

  • Ved at registrere dig bekræfter du, at du accepterer lagring og behandling af dine personlige data af INFOBA som beskrevet i fortrolighedspolitikken.

Relateret

Find lignende løsninger

Børn i skov, matematisk opmærksomhed

Mio

Mio Min Matematik. Mål børnenes matematiske opmærksomhed

Piger kigger, digitalt overblik

Alle Med

Få et 360 graders blik på alle børn

Barn, tras

Tras

Gå på opdagelse i børnenes sprog